Close

June 27, 2010

Twitter klienti (desktopa aplikācijas). Par un pret.

tweetdeck-free-windows-twitter-app-add-tweet-columns-4

P.S. Šis Post Scrpiptum ir tapis pēc raksta pabeigšanas. Un tikai tāpēc, lai atgādinātu, ka šim rakstam nav nekāda sakara ar diskusiju par to, kāpēc lietot/nelietot Twitteri. Izvēle ir katra paša ziņā.

Tātad, ja paskatos savu twitter straumi, redzu, ka ļoti daudzi savus ziņojumus raksta caur web pārlūku (pa tiešo no twitter.com mājaslapas). No vienas puses ir saprotams, ka uzlikt kaut kādu mistisku programmu no sākuma liekas sarežģītāk, nekā katru reizi manuāli iet twitterī. Bet tomēr. Es pamēģināšu apskaidrot, kādi ir plusi un kādi ir mīnusi šīm aplikācijām no mana skatupunkta raugoties. Ja ir kas piebilstams vai rodas kādi jautājumi, droši izmanto komentāru sadaļu (apdeitošu rakstu, vai atbildēšu turpat komentāros). Visi plusi un mīnusi, izņemot otro plusu, par 90% atbilst arī mobilo aplikāciju priekšrocībām/mīnusiem pār twitter lapas apmeklēšanu katru reizi, kad ir vēlme/vajadzība lietot twitter.

Sākšu ar plusiem.

Pirmkārt, Twitter datora aplikācijas (tālāk tekstā – klienti) paši ik pēc noteikta minūšu skaita atjauno Twitter straumi un lielākā daļa no tām kādā noteiktā veidā paziņo, ka ir parādījies kāds jauns ziņojums. Tas nozīmē to, ka nav visu laiku manuāli jāiet twitter.com un manuāli jāpārbauda vai nav kāds jauns ziņojums.

Otrkārt, ja twitter lapa ir pārslogota, Twitter klients vienkārši nereaģē un nav jābojā nervi skatoties uz balto vali. Twitter klients atjaunos lapu un paziņos par jaunajiem tvītiem tiklīdz pie kārtējās straumes atjaunošanas ar lapu viss būs kārtībā.

Treškārt, twitter.com lapā, lai apskatītos mentions* (pieminēšanas) vai Direct Messages* (tiešos ziņojumus), ir jāieiet attiecīgajās sadaļās. Un gadījumā, ja viņās ir parādījies kas jauns, viņas nekā netiek izceltas. Lietojot klientus, nepastāv risks palaist šīs lietas garām, jo šie notikumi tiek izcelti (katrā klientā šī problēma ir atrisināta savādāk). Tas nozīmē, ka pastāv mazāka iespējamība palaist garām tikai sev adresētos ziņojumus vai sevis pieminēšanu publiskajā telpā.

Ceturtkārt, ja ir vairāki twitter profili, kuri tiek pārbaudīti no viena datora (savs un korporatīvais, vairāki ģimenes locekļi lieto twitter vai kādā citā gadījumā), aplikācijas piedāvā iespēju sekot līdzi vairākiem twitter kontiem vienlaicīgi, bez sāpīgās ielogošanās/izlogošanās Twitter.com mājaslapā. Arī tad, ja tiek lietots tikai viens profils, twitter desktopa aplikācijas vienmēr atcerēsies paroli un katru reizi startēju datoru šīs aplikācijas palaižās pašas vai arī to palaišanai ir vajadzīgs tikai dubultklikšķis. Tas ir ātrāk, ērtāk un nesāpīgāk nekā ieiešana un ielogošanās twitter.com mājaslapā.

Piektkārt, lietojot twitter profesionālām vajadzībām aplikācijas ļauj nepārtraukti un vienkārši sekot atslēgvārdu pieminēšanai, hashtag plūsmām un citādi monitorēt šo salīdzinoši populāro sociālo mediju un notikumus tajā.

Mīnusi.

Iespējams, ka kādu palaidīšu garām, jo, veidojot šo rakstu, vados tikai pēc savām personīgajām pieredzēm.

Viens ir tas, ka liela daļa šo klientu nepiedāvā apskatīt tvītus, kuri ir retvītoti izmantojot oficālo twitter.com mājaslapā iebūvēto “Retweet” funkciju. Un, ja arī piedāvā, tad bieži vien netiek piedāvāta iespēja apskatīt, cik daudzi un tieši kuri cilvēki šo ziņu ir retvītojuši šādā veidā. Pieņemu gan, ka ar laiku šī problēma tiks atrisināta.

Daļa twitter klientu vēl joprojām neļauj retvītot tvītus pēc šī oficālās metodes. Piedāvājot tikai iespēju automātiski pielikt priekšā tvītam maģiskos burtus “RT”* un avota lietotājvārdu, kuram, savukārt, vēl priekšā tiek pielikts “@” simbols, lai šis lietotājvārds kalpotu arī kā links uz tā paša avota profilu ( piemērs – http://twitter.com/dzedajs/status/17096874113 ). Ja tiek lietots twitteris, šie maģiskie RT noteikti ir redzēti. Otra populārākā neoficiālā retvītošana ir tā paša tvīta nokopēšana, tvīta beigās vien pieliekot “(via @lietotājvārds)” ( piemērs – http://twitter.com/tocheap01/status/17194605045 ).

Kopsavilkums.

Mans viedoklis ir tāds, ka pamēģināt lietot kādu no šīm aplikācijām un aizmirst par twitter.com mājaslapu ir vērts.

Aplikācijas, kuras ir vērts pamēģināt:

Twhirl ( http://www.twhirl.org/ ) – darbojas gan uz windows, gan mac sistēmām. Vairāk gan iesaku Windows lietotājiem.

Tweetie ( http://www.atebits.com/ ) – ir pieejama gan mac versija, gan iPhone versija (iPhone versija gan jau ir pārsaukta par Twitter, jo šo aplikāciju ir nopirkuši paši Twitter dibinātāji, mac versija arī tuvākajā laikā, visticamāk, tiks nosaukta tāpat). Šī aplikācija no visām izmēģinātajām mac vidē iederas vislabāk.

Twitterrific ( http://twitterrific.com/ ) – aplikācija iPhone lietotājiem. Spēcīgs konkurents oficiālajai Twitter aplikācijai, jo visu ziņojumu straumi piedāvā vienā plūsmā un ir pāris funkcijas, kuras nav oficiālajā Twitter aplikācijā.

Hootsuite ( https://www.hootsuite.com/ ) – aplikācija profesionālai/komerciālai twitter lietošanai, kura piedāvā dažādus iebūvētus rīkus dažādu plūsmu un profilu monitorēšanai un sekošanai līdzi atslēgvārdu lietošanai reālā laikā. Ir arī mobilās versijas.

dažu terminu skaidrojumi:

*RT – retweet – nozīmē to, ka cilvēks šo tvītu padod tālāk saviem sekotājiem. pēc RT parasti seko tā lietotāja lietotājvārds, no kura viņš šo tvītu ir pārpublicējis. Pirms RT var būt retvītotāja viedoklis par šo attiecīgo tvītu.

*mention – pieminēšana – lietotāji, atsaucoties uz citiem twitter lietotājiem, mēdz lietot šo cilvēku twitter lietotājvārdus, tiem priekšā pieliekot simbolu @. Ja reģistrētam lietotājvārdam priekšā tiek pielikts šis simbols, tajā pašā brīdī šis lietotājvārds sāk kalpot par linku uz šī lietotāja profilu.

*direct message – tiešais ziņojums – twitter ziņa, kurai tāpat kā visām citām ir 140 zīmju limits, bet to redz tikai nosūtītājs un šīs ziņas adresāts. Domāta privātākas informācijas nodošanai.

The following two tabs change content below.

Māris Antons

Digitālā mārketinga menedžments at ground floor digital
Digitālās komunikācijas speciālists, ikdienā konsultē uzņēmumus. Pārzina mājaslapu, aplikāciju un programmatūras izstrādi, digitālo reklāmas kampaņu stratēģijas, veidošanu un vadību. Pateicoties plašajai pieredzei palīdz kā ārējais digitālais konsultants vispusīgā uzņēmumu digitālajā attīstībā, kas orientēta uz racionālu un efektīvu izaugsmi.

Latest posts by Māris Antons (see all)