Close

September 24, 2012

Lietotāju skaits sociālajā tīklā kā priekšnosacījums komunikācijai tajā

bi-social-roi-screenshot

 

Manuprāt, tā ir tāda baneru domāšana.*

Piemēram, 4sq.

Ja 4sq lieto tikai 15 000 lietotāju, tas nenozīmē, ka tas ir 33 reižu sliktāks nekā draugiem.lv, kuru lieto 500 000. Vai 15 reižu sliktāks nekā facebook, kuru lieto 300 000 (ja nejaucu skaitļus). Gribētos teikt, ka var gadīties pat otrādi. Kāpēc?

Lietotāju skaits noteikti nav vienīgais kritērijs, kuru jāņem vērā izvērtējot sociālos tīklus, kuros uzņēmums varētu komunicēt. Svarīgi ir saprast, kas ir šie cilvēki un kāda ir viņu loma informācijas apritē. 

Viens no sociālo tīklu skaistumiem ir tas, ka ir iespējams ļoti efektīvi sasniegt sev vēlamos cilvēkus un uzsākt ar tiem sarunu. Pa taisno, bez starpniekiem un izlikšanās. Tajā skaitā arī dažādu nozaru atzītākos speciālistus un viedokļu līderus. Šajā aspektā, manuprāt, uzvar Twitter, bet arī citos sociālajos tīklos var darīt interesantas lietas.

Mērķis ir panākt situāciju, kurā šie atzītie speciālisti un viedokļu līderi pozitīvo informāciju par uzņēmumu izplata uzņēmuma vietā. Turklāt, ja kāds, kurš ikdienā ir atzīts speciālists nozarē x un saviem sociālo tīklu draugiem pastāsta, ka viņam ļoti patīk kāds nozares x uzņēmums, tas piešķir uzticamības un kvalitātes “birku”.

Teorētisks piemērs ar gandrīz reāliem personāžiem. Tvīts: “Telefons x ir labākais, kas šobrīd ir pieejams.” Cik ļoti Tu uzticētos tajā paustajai informācijai, ja to būtu uzrakstījusi Agnese K. (ikdienā raksta par kleitām un modi)? Bet, ja to būtu uzrakstījis Kristaps S. (ikdienā raksta par telefoniem)? Tāpēc ir svarīgi atrast konkrētās tēmas speciālistus nevis katru, kuram vairāk par 1K sekotājiem twitterī.

Nedaudz novirzījos.

Mana tēze – ja sev svarīgos lietotājus Tu visērtāk vari sasniegt (uzrunāt) ar nišas (lasi – maza, nepopulāra) sociālā tīkla palīdzību, dari to. Tev nav jābūt visur. Ja Tu vari viedokļu līderus pārliecināt par to, ka ar Tevi ir vērts ielaisties darīšanās, viņi pārējos tīklos Tevi uzmeklēs paši un dalīsies ar savām pieredzēm arī citur. Galvenais ir nodibināt ar viņiem attiecības.

Piemērs. Ja Tu pārdod vai piedāvā servisu, kas jebkādā veidā ir saistīts ar jaunajām tehnoloģijām, 4sq var būt efektīvāks kā draugiem.lv, jo to lieto, pirmkārt, cilvēki, kuri māk uzstādīt aplikācijas, otrkārt, izmanto vairāk iespēju nekā vidējais viedtālruņa lietotājs un, treškārt, visdrīzāk ir aktīvāki sociālo tīklu lietotāji.

*Šis raksts attīecas uz satura stratēģijām, nevis pirktajiem reklāmas laukumiem.

The following two tabs change content below.

Māris Antons

Digitālā mārketinga menedžments at ground floor digital
Digitālās komunikācijas speciālists, ikdienā konsultē uzņēmumus. Pārzina mājaslapu, aplikāciju un programmatūras izstrādi, digitālo reklāmas kampaņu stratēģijas, veidošanu un vadību. Pateicoties plašajai pieredzei palīdz kā ārējais digitālais konsultants vispusīgā uzņēmumu digitālajā attīstībā, kas orientēta uz racionālu un efektīvu izaugsmi.