Close

novembris 18, 2012

Iemesli, kāpēc Tev vajadzētu nobalsot par #AtrastsInterneta

ovs-atrasts-internet-1-638

Iesākumā atzīšos, ka pazīstu raidījuma (jeb šova, kā viņi paši sevi dēvē) veidotājus. Vai drīzāk – zinu viņus, esam paziņas. Lai arī piektdienu vakaros un uz ielas sveicinamies, par “Atrasts internetā” ar viņiem īsti runājis neesmu. Atzīšos arī, ka man ļoti patīk tas, ko viņi dara un es ar visām četrām viņus atbalstu. Zemāk daži iemesli, kāpēc. Tie paši iemesli, kuru dēļ iegāju labiedarbi.lv un nobalsoju par viņiem.

Vislabāk būs, ja tālāk nelasīsi, bet izdarīsi visu, kas minēts atrastsinterneta.lv interneta vietnē!

Mūsdienu pelnrušķītes

Laikā, kad lielas televīzijas uzņem seriālus, valsts sponsorē raidījumus un kultūras nauda aiziet sazinviņkam, tepat ir šie jaunieši, kuri dara savu lietu un dara to kvalitatīvi, jo viņiem tā gribās un viņi tā var. Turklāt, viņiem tas nav maizes darbs un viņi mierīgi varētu arī to nedarīt.

Es varu iedomāties, kā jutās veidotāji un Vita pirms pirmā raidījuma palaišanas. Viss varēja sanākt citādāk un nebūtu sanācis forši. Varēja gadīties, ka viņus nesaprastu, visi pasmietos, samainītos ar linkiem un pēc nedēļas par viņiem aizmirstu. Veidotāji būtu uzlikuši savu vārdu uz neveiksmīga projekta un ar to viss būtu beidzies. Man viņu vietā būtu bijis bail.

Viss gan izvērsās daudz veiksmīgāk un domāju, ka šobrīd nevienam no veidotājiem ne tikai nav kauns, bet ir pamats lepnumam. Viņi ir radījuši [noteiktās interneta aprindās] atpazīstamu zīmolu, stāvējuši tam klāt no paša sākuma, apguvuši vienu otru iemaņu, kas ļoti noderēs dzīvē un profesionālajās gaitās un galu galā – papildinājuši savu CV ar labu ierakstu.

Līdz šim viņiem viss ir gājis tikai uz augšu un neredzu pamatu tam, lai tas tā neturpinātos. Es gribu, lai viņi izaug lieli un ir piemērs jebkuram, ka, ja grib paust viedokli (vienalga par ko), to var izdarīt. Tā ir tā pilsoniskā žurnālistika. Mums ir izdevīgi, ja tāda ir – jo vairāk, jo labāk.

Laikā, kad gribam, lai mums apkārt notiek lietas, šis ir lielisks piemērs tam, ka blakus visām citām lietām, jaunieši var radoši izpausties, tikt novērtēti un pamanīti.

Te sākas tā jaunā televīzija

Televīzija ļoti mainīsies. Formāti, mediji, kanāli, saturs, viss. Šobrīd visā pasaulē vēl taustās un mēģina saprast, kas būs un kā tam sagatavoties. Latvijā vēl netaustās, vai taustās ļoti piesardzīgi un nesteidzīgi. Latvijas televīzijas labākajā gadījumā internetu izmanto to pašu pārraižu atrādīšanai citā kulītē. Piedošanu, bet vēl neesmu redzējis jēgpilnu interneta izmantojumu satura radīšanā vai skatītāju iesaistīšanā. “Atrasts internetā” ir piedzimuši internetā un tur viņi arī [vismaz tuvāko laiku] paliks. Viņi eksperimentēs ar dažādām lietām, meklēs veidus kā kļūt interesantākiem un sasniegt vairāk acu pārus. Viņi atbildēs uz tvītiem, teiks paldies un neizturēsies pret skatītāju kā kaut ko pašsaprotamu. Viņi iesaistīsies diskusijās, reaģēs uz aktuālo un nepaliks atbildi parādā. Patiesībā, viņi jau to dara. Viņi izmantos mūsdienu mediju sniegtās iespējas un radīs paraugu, kurš pierādīs, ka tam ir jēga un rezultāti.

Tas ir tas, ko es gaidu no lielajām televīzijām un to platformām. Es zinu, ka to sagaidīšu, bet pagaidām piemēru rāda #atrastsinterneta. Šobrīd to teikt ir utopiski, bet pastāv iespēja, ka šis raidījums pārkāps no interneta uz “lielo” TV. Tas būtu ļoti interesanti, jo ļautu mums piedzīvot ņipru lēcienu televīzijas interaktivitātē un daudzveidībā. Šajā ziņā vēlu viņiem veiksmi.

Saturs, kurš ir piemērs zīmoliem

Šis man šķiet vienkārši jocīgi kā cilvēkam, kurš darbojas komunikāciju sfērā. Cik naudiņas vajag “Atrasts internetā”? Vienreizēju iemaksu 2,5K LVL apmērā? Vai tiešām nevienam kāda liela uzņēmuma pārstāvim (telekomunikācijas, pārtikas ražotāji utt. – var iečekot draugiem.lv lapu topu, DDB zīmolu topu), kuri izgrūž neprāta naudu par ne visai iesaistošu saturu & aplikācijām sociālajos tīklos, nav ienācis prātā, ka šis varētu būt diezgan efektīvs naudas ieguldījums? Saturs, kurš iesaista esošos skatītājus, piesaista jaunus lietotājus (jo esošie dalās ar to) un asociējas ar tehnoloģijām, izklaidi un savdabīgo. Ja gribam runāt analoģijās – tāds Latvijas lokālais Mashable video formātā. Nebūtu slikti tādu turēt sev tuvu klāt, ne?

Domāju, ka te daži zīmoli palaiž garām ļoti labu iespēju parādīt sevi labā gaismā. Nemaz nesākšu runāt par precīzi izmērāmo reach (youtube skatījumu skaits), iesaistošo saturu (popularitātes līmenis ir sasniegts organiski, bez maksas reklāmas un prognozēju, ka tikai augs) un integrācijas nebeidzamajām iespējām (šis ir tuvu populārzinātniskajam žanram, nav gluži nišas raidījums). Ja šo lasa kāds, kurš maksā aģentūrām lielo piķi par komunikāciju, iesaku padomāt par šo rindkopu. Nauda (salīdzinoši) tiešām nav nekāds kosmoss, it īpaši, ja skatāmies uz šādu ieguldījumu, piemēram, gada griezumā.

Kopsavilkums

Atrasts Internetā ir labi, jo:

  • dara foršu lietu un tādējādi ir labs piemērs
  • ir celmlauži Latvijas interneta video pārraižu jomā
  • popularizē tehnoloģiju sniegtās iespējas foršā formātā
  • daudzās jomās “ieliek” komunikācijas profesionāļiem :)
  • kultivē pozitīvismu un popularizē veselīgu attieksmi pret dzīvi

“Atrasts Internetā” komandai vēlu veiksmi, savākt balsis un gūt stabilu atbalstu. Lai arī entuziasms ir baigi foršā štelle, ilgtermiņā no tā paēst grūti. Veiksmes un lai izdodas iecerētais. Sekošu līdzi un, kā vien varēšu, atbalstīšu.

The following two tabs change content below.

Māris Antons

Digitālā mārketinga menedžments at ground floor digital
Digitālās komunikācijas speciālists, ikdienā konsultē uzņēmumus. Pārzina mājaslapu, aplikāciju un programmatūras izstrādi, digitālo reklāmas kampaņu stratēģijas, veidošanu un vadību. Pateicoties plašajai pieredzei palīdz kā ārējais digitālais konsultants vispusīgā uzņēmumu digitālajā attīstībā, kas orientēta uz racionālu un efektīvu izaugsmi.