Close

janvāris 14, 2013

Jaunumi draugiem.lv zīmolu lapu frontē jeb kā mani patīkami pārsteidza

Screen Shot 2014-10-17 at 20.21.48

Patiesībā, gribu arī iemest akmeni Latvijas internetiāņu dārziņā. Gaidīju rakstu no 7guru.lv un citiem pašmāju sociālo mediju un tehnoloģiju blogeriem (piemēram, parasts.lv vai krizdabz.lv), bet tā arī nesagaidīju. Būtu retvītojis, ja kas. Iespējams, ka uzrakstījis arī komentāru. Paši vainīgi!

Tātad, ne reizi vien esmu kritizējis, apšaubījis un uzdevis jautājumus par draugiem.lv un satura mārketinga iespējām tajā. Ne tikai par draugiem. Pa biksēm ir dabūjuši arī visi pārējie Latvijā daudzmaz populārie sociālie tīkli. Ir pienākusi reize, kad uzrakstīšu arī kaut ko labu un pie reizes pamēģināšu to vēl nopamatot.

Jaunums 1

Uzmanība jāpievērš sarkanajiem taisnstūriem un tam, kas tiem viducītī:

image

Man jau šķiet, ka skaidrs kļūst no attēla — ja lietotājs iesaka draugiem (atzīst par vērtīgu) saturu, kura autors ir lapa, kurai viņš neseko, viņam uzreiz tiek piedāvāts sākt tai sekot. Ļoti vienkārši un ļoti efektīvi.
Ko tas nozīmē?
Ja zīmols rada vērtīgu saturu, kuru lietotāji padod tālāk viens otram, paveras daudz plašākas iespējas organiski (ar kvalitatīvu saturu) piesaistīt lapai ieinteresētus sekotājus. Ja es šo bloga ierakstu rakstītu angliski, es to gudri sauktu par “lead generation”. Afigenna, ne? Starp citu, vēl ir par ātru spriest un iespējams, ka sakritība, bet dažās lapās jau ir uzlabojušies jauno sekotāju pieauguma rādītāji.

Jaunums 2

Jaunas iespējas SEO frontē un iespēja atlikt jaunumu publicēšanu. Skatīt attēlu (meklē sarkano taisnstūri):

image

Viens no labumiem, izveidojot zīmola lapu draugiem.lv, ir augstā pozīcija meklēšanas servisu rezultātos. Kopš draugiem.lv pievienoja iespēju uzņēmumiem savās lapās pievienot Google Analytics kodu, tas ir arī pierādāms. Redzams, ka nav sēdējuši rokas klēpī salikuši. Tagad, pievienojot jaunumu draugiem.lv lapā, zem tā ir maza kastīte, kurā, ieliekot ķeksi, paveras iespēja spēlēties ar SEO svarīgiem lielumiem — pievienot lapai aprakstu, virsrakstu un izvēlēties adresi, kas vairs nebūs neko neizsakoša ciparu virknīte. Tas labi. Un droši vien būs vēl labāk. Noformējiet savas lapas un rakstu darbus kārtīgi. Un pievienojiet tos GA kodus savās lapās! Obligāti!

Tāpat ir iespēja atlikt jaunuma publicēšanu. Līdz šim to varēja darīt ar Prodesk (feins tūlis, izmantoju), bet tam bija trūkums – draugiem.lv API neatbalsta teksta formatēšanu (piemēram, hipersaišu ievietošanu tekstā). Tagad tā vairs nebūs problēma.

Paldies draugiem.lv komandai! Šie jaunumi bija tiešām patīkams pārsteigums. Milzu solis uz priekšu kvalitatīva un interesanta satura virzienā. Es un klienti approve.

The following two tabs change content below.

Māris Antons

Digitālā mārketinga menedžments at ground floor digital
Digitālās komunikācijas speciālists, ikdienā konsultē uzņēmumus. Pārzina mājaslapu, aplikāciju un programmatūras izstrādi, digitālo reklāmas kampaņu stratēģijas, veidošanu un vadību. Pateicoties plašajai pieredzei palīdz kā ārējais digitālais konsultants vispusīgā uzņēmumu digitālajā attīstībā, kas orientēta uz racionālu un efektīvu izaugsmi.