Close

October 17, 2014

Facebook funkcija krīžu situācijām – Facebook Safety Check

Facebook Safety Check

2011. gadā Japānu skāra postoša zemestrīce un cunami, kas skāra 12.5 miljonu cilvēku dzīves. Viens no novērojumiem pēc šīs katastrofas – cilvēkiem šādos brīžos ļoti palīdz sociālie tīkli, lai komunicētu ar citiem par aktuālo situāciju un noskaidrotu, vai ar viņu tuvākajiem viss ir kārtībā. Gada laikā Facebook Japānas inženieri bija izveidojuši rīku “Disaster Message Board” – paredzētu tieši šādām situācijām, lai palīdzētu cilvēkiem apmainīties ar svarīgāko informāciju krīzes situācijās.

Atsauksmes par šo rīku ir bijušas viennozīmīgi pozitīvas un Facebook šo rīku ir pārsaukuši par “Safety Check” un padarīs to pieejamu visā pasaulē. Nav teikts, kad tas notiks.

Šī funkcionalitāte tiks “ielikta” jau pazīstamajā Facebook aplikācijās (pagaidām ziņo par Android un iOS aplikācijām) un web versijā, kas nozīmē, ka nekas papildus nav jādara. Gadījumos, kad lietotājs atradīsies katastrofas vai paaugstinātas bīstamības teritorijā (te noderēs tas, ja Facebook zinās, kur atrodies), notifikācija lūgs atzīmēt, ka ar konkrēto lietotāju viss ir labi – par to arī tiks paziņots lietotāja draugiem ar notifikācijas starpniecību.

Tāpat varēs atzīmēt informāciju arī par citiem – piemēram, ja lietotājs zin, ka viņa draugs ir ceļojumā nevis mājās, kur netālu ir bijusi gāzes noplūde, tad viņš to varēs atzīmēt. Šie ieraksti būs redzami tikai draugiem, tāpat kā komentāri, kas tiks atstāti pie šāda veida ierakstiem.

Nav minēts, kā Facebook iegūs informāciju par krīzes situācijām, bet, lai atlasītu lietotājus, kuri varētu atrasties šādā situācijā, tiks izmantota profilā norādītā informācija, Facebook pieejamā informācija par lietotāja aktuālo atrašanās vietu un no “Nearby Friends” funkcionalitātes iegūstamā atrašanās vietas informācija.

Manuprāt, šis ir ļoti pozitīvs solis, kas Facebook pat neprasa pārāk daudz resursu, bet salīdzinoši vienkāršā veidā varēs palīdzēt daudziem cilvēkiem visā pasaulē. Vienmēr prieks redzēt, ka mobilo telefonu (nu jau standarta) funkcionalitātes kombinācijā ar sociālajiem tīkliem un to sniegtajām iespējām tiek izmantotas tik pārdomātos un praktiskos veidos. Vislabāk jau būtu, ja šāds rīks nebūtu nepieciešams, bet mēs dzīvojam tādā pasaulē, kādā dzīvojam. Paldies dievam, vismaz Latvijā varam justies salīdzinoši pasargāti no dažādām dabas kataklizmām.

The following two tabs change content below.

Māris Antons

Digitālā mārketinga menedžments at ground floor digital
Digitālās komunikācijas speciālists, ikdienā konsultē uzņēmumus. Pārzina mājaslapu, aplikāciju un programmatūras izstrādi, digitālo reklāmas kampaņu stratēģijas, veidošanu un vadību. Pateicoties plašajai pieredzei palīdz kā ārējais digitālais konsultants vispusīgā uzņēmumu digitālajā attīstībā, kas orientēta uz racionālu un efektīvu izaugsmi.