Close

January 28, 2016

Digitālā pasaule ir apgriezusi visu kājām gaisā, bet nevajag pārspīlēt

Man nepatīk, kad lietas uzdod par to, kas tās nav.

Piemēram, šis attēls ar slaidu, kurā esošo informāciju esmu redzējis visās iespējamās variācijās un kontekstos. Viss jau būtu forši, bet jebkas zaudē kredibilitāti, kad sāk nepamatoti pārspīlēt.

24190f5c-41dd-4f2e-beab-d6ea8b38bb98-medium

  • Uber nav takšu kompānija, uber ir platforma, kas piedāvā vienam cilvēkam vizināt otru un par to norēķināties.
  • Airbnb pats arī nepiedāvā naktsmītnes, to dara šīs platformas lietotāji. Šo pašu, kas slaidā, varētu pateikt par ss.lv īres dzīvokļu sadaļu.
  • Skype un WeChat nav telefonkompānijas, bet gan aplikācijas. Tās bija un ir atkarīgas no īstajiem interneta provaideriem. Pat TV un interneta piegādātāji izmanto viens otra infrastruktūras.
  • Alibaba – arī šo teikumu varētu pateikt par ss.lv. Pat fiziskie tirgotāji mēdz savos plauktos turēt preces, par kurām ar ražotājiem norēķinās tikai pēc pārdošanas fakta.
  • Facebook nav satura īpašnieks, tikai platforma, kurā tiek glabāts lietotāju saturs. Tas arī nav medijs. Tā ir tikai platforma, kas būtu pilnīgi tukša, ja tajā nebūtu lietotāju.
  • Par bankām nekomentēšu, jo neesmu pētījis konkrēto risinājumu.
  • Netflix nosaukt par “movie house” arī ir tencdenciozi. To drīzāk varētu saukt par televīzijas kanāla nākošo soli. Un tas šobrīd jau rada arī savu saturu. Protams, ka tam nav savu kinoteātru. HBO arī nav savu kinoteātru. Starp citu, Netflix sākās kā DVD noma, tātad vispār.
  • Apple un Google tiešām tikai tirgo aplikācijas un nerada tās (nu, šādā merogā runājot, jo vispār jau šo to rada arī paši), bet te atkal salīdzinājums ar Rimi. Viņi arī neko paši neražo.

Cilvēki, kuriem ar online pasauli mazāks sakars, pēc šī slaida redzēšanas var tiešām likties, ka nu tik būs, bet patiesībā, ja par to visu padomā racionāli, nemaz tik sensacionāli tas viss nav. Šādus slaidus izmanto shady digitālo pakalpojumu tirgotāji, lai iepārdotu nākošos nevienam nevajadzīgos risinājumus. Protams, ka minētie uzņēmumi ir ievērības cienīgi, bet uzmanīgi, kad izvērtējat, ko tie dara un kā tiem tas izdevies. Viņi vienkārši vienu otru lietu, kas ir bijusi iespējama jau pirms tam, ir padarījuši ērtāku, vieglāk pieejamu, lētāku vai vieglāk atrodamu.

Priekā!

The following two tabs change content below.

Māris Antons

Digitālā mārketinga menedžments at ground floor digital
Digitālās komunikācijas speciālists, ikdienā konsultē uzņēmumus. Pārzina mājaslapu, aplikāciju un programmatūras izstrādi, digitālo reklāmas kampaņu stratēģijas, veidošanu un vadību. Pateicoties plašajai pieredzei palīdz kā ārējais digitālais konsultants vispusīgā uzņēmumu digitālajā attīstībā, kas orientēta uz racionālu un efektīvu izaugsmi.

Latest posts by Māris Antons (see all)