digitala marketinga alga 2020

Digitālā mārketinga algas 2020 – ko dara un cik saņem digitālā mārketinga speciālists

  • Vidējā alga – gandrīz 1500€ (uz rokas)
  • Mediānā alga – 1100€ (uz rokas)
  • Lielāka pieredze – lielāka alga (kā jau visur)
  • Baumas par to, ka klienta pusē strādājot var saņemt vairāk – patiesas
  • Vistiešāk algu ietekmē atbildības slieksnis – kādi mediju budžeti ir jāpārvalda
  • Gandrīz visiem ir jāpārzina pamata kanāli – Facebook ads, Google ads, bet papildu kanālu pārzināšana korelē ar lielāku atalgojumu

Aptaujājot 103 digitālā mārketinga speciālistus, kuri tika sasniegti digitālajam mārketingam veltītās Facebook grupās 2020. gada pirmajā ceturksnī, ir noskaidrots, ka digitālā mārketinga speciālista vidējā alga ir €1,471.68. Visas šajā ierakstā norādītās algas ir “uz rokas”.

Līdz ar aptaujas palaišanu atnāca Covid-19 un citas aktualitātes, kas atlika šo rezultātu publicēšanu, bet nedaudz vēlāk veiktas aptaujas liecina, ka pieprasījums pēc digitālā mārketinga speciālistiem ir tikai pieaudzis, kam nevajadzētu negatīvi atsaukties uz saņemtajām algām.

Mediānā alga, savukārt, ir 1100€, kas norāda uz to, ka pastāv plaisa starp dažiem lielu algu saņēmējiem un daudziem, kas saņem mazākas.

Kāds ir algu sadalījums pa līmeņiem

Redzams, ka uz rokas lielākā daļa saņem ap 1000 eiro, bet, kas šķita interesanti – apskatīt algas lielumu pret pieredzi.

Ja skatāmies pēc nozarē pavadītajiem gadiem, labie laiki sākas ap piekto gadu –

Vai arī līdz ar piekto darbinieku, kas nonāk tiešā pakļautībā –

Mūžamvecais jautājums – labāk pie klienta vai aģentūrā :)

Jāatzīst, ka pie aģentūrām uz augšu (par 200€) pavelk daži aizpildītāji, kas acīmredzami aģentūrās ir augsta līmeņa vadītāji

Pārvaldītie mediju budžeti pret atalgojumu – šeit dažās pozīcijās maz respondentu (piemēram, 50 000 – 100 000 amplitūdā ir tikai divi respondenti, kamēr 100 000 + ir desmit).

Prasmes pret algām – kādas prasmes ir norādījuši dažādu algu saņēmēji –

Digitālā mārketinga speciālists, uz kuru attiecas šīs algas

No aptaujātajiem mārketinga speciālistiem lielākā daļa ir bāzēti Rīgā (87%). Uzņēmumu izmēri ir dažādi, bet 2/3 strādā uzņēmumos, kas nodarbina vairāk kā 10 darbiniekus.

Aptuveni puse no aptaujātajiem speciālistiem ir bez padotajiem, otra puse vada vismaz vienu darbinieku.

47% ir norādījuši, ka strādā aģentūras pusē – reklāmas tīklā, radošajā aģentūrā, sabiedrisko attiecību aģentūrā, mediju aģentūrā vai digitālajā aģentūrā. Vairāk kā trešā daļa – strādā uzņēmumos, kuru pamatnodarbošanās nav digitālais mārketings.

Tika uzdots arī jautājums par to, vai pirms digitālā mārketinga ir bijusi arī cita darba pieredze – divas trešdaļas digitālā mārketinga speciālistu norādījuši, ka viņu kopējā darba pieredze ir lielāka, nekā digitālā mārketinga laukā pavadītais laiks.

Ikdienas pienākumi šeit bez dižiem pārsteigumiem. Vēl pa vienam cilvēkam bija norādījuši, ka strādā ar Quora, kino, outdoor, Etsy, intent media(?) un citiem kanāliem. Pie atbilžu variantiem nebija push kanāli, epasti un vēl daži svarīgi varianti – to nākamgad labošu.

Pārvaldāmie reklāmas budžeti –

Ikdienas pienākumi attiecībā uz satura gatavošanu –

***