Bookshelf-BarnImages.com-1

Digitālā mārketinga rīki un to skaidrojums

Kādreiz pats lielu daļu no šiem terminiem esmu meklējis un nolēmu palīdzēt citiem apkopojot dažādus ar digitālo mārketingu saistītu terminu skaidrojumus vienuviet. Papildināšu pamazām, komentāros var atstāt ieteikumus. Ja ir jebkādi jautājumi, precizējumi vai vajadzīga profesionāla palīdzība, aicinu sazināties ar mani.

Cookie

Neliels informācijas daudzums no apmeklētas interneta vietnes, kas tiek saglabāts lietotāja interneta pārlūkā, kad tiek apskatīta attiecīgā vietne. Katru reizi, kad attiecīgā vietne tiek apmeklēta atkārtoti, interneta pārlūks šo informāciju nosūta atpakaļ uz serveri, lai informētu to par lietotāja iepriekšējām aktivitātēm konkrētajā vietnē.

Draugiem.lv

Latvijā radīta sociālā platforma, kuras pamatā ir lietotāju profili un to abpusējās saites. Uzņēmumiem ir iespēja veidot savus profilus (lapas), ar kuru starpniecību informēt savus sekotājus par jaunumiem, īpašiem piedāvājumiem un tiem interesējošām tēmām.

Facebook

Pasaulē lielākā sociālā platforma, kuras pamatā ir lietotāju profili un to abpusējās saites. Uzņēmumiem ir iespēja veidot savus profilus (lapas), ar kuru starpniecību informēt savus sekotājus par jaunumiem, īpašiem piedāvājumiem un tiem interesējošām tēmām.

Instagram

Foto un video dalīšanās platforma, kas reizē ir arī sociālais tīkls. Tā piedāvā uzņemt video un fotogrāfijas, ar kurām pēc tam var dalīties gan pašā instagram, gan arī citās sociālajās platformās (flickr, Facebook, twitter u.c.)

Remārketings/retārgetings

Reklāma, kas tiek attēlota tikai konkrētu interneta vietņu apmeklētājiem. Parasti balstīta uz “cookies” bāzes un var tikt personalizēta – piemēram, interneta veikalu pametušam apmeklētājam citās interneta vietnēs tiek attēlotas tieši to produktu reklāmas, kurus viņš/viņa ir aplūkojis.

Sekotājs

Interneta vietnes lietotājs, kurš ir pieteicies saņemt jaunumus no kāda cita profila (cita lietotāja vai uzņēmuma profila), bet nav izveidojis ar to divpusēju saiti (draudzību).

Twitter

Viena no lielākajām sociālajām platformām pasaulē, kuras pamatā ir lietotāju un uzņēmumu profili, kuri veido vienpusējas saites jeb seko viens otra jaunumiem.

 

***