Nike-Maps

No spēlēm un izklaides uz rīkiem un attīstību

Izklaidēt savu patērētāju un atgādināt viņam par savu esamību nav slikti un ik pa laikam to pat vajag izdarīt. Visa dzīve nav darbs un dažkārt gribās pateikt ko citu nekā “Pie mums ir 20% atlaides visai iepriekšējai kolekcijai”. Tas ir ļoti ok- man patīk, ja mani izklaidē.

Pēdējā laikā vērojot digitālos risinājumus šķiet, ka bez izklaidēšanas un tiešas pārdošanas uz neko citu vietējie nav spējīgi. Ar retiem izņēmumiem, protams.

Tas ir slikti. Pasaulē ir daudz noderīgu rīku, kuru pamatā ir labas idejas- adaptējot tos vietējam (Latvijas) tirgum un tos attīstot ilgtermiņā uzņēmums tikai iegūs. Tas gan ir vieglākais ceļš. Nedaudz sarežģītāk ir pašiem mēģināt atrast to īsto jautājumu, problēmu, kuru uzņēmums uzdot pats sev vai, kura atrisināšanā uzņēmums varētu sniegt to palīdzīgo roku savam klientam. Arī augļi otrajā gadījumā būs saldāki. Es neminēšu nevienu nišu konkrēti- katram savs darbiņš darāms.

No lielajiem grandiem viens sasodīti labs piemērs ir Nike+ GPS aplikācija.

http://www.dandad.org/awards/professional/2011/categories/digd/digital-design/21605/nike-gps

Ok, tas ir tāds ūberkeiss, bet parāda, ka to var izdarīt. Ir arī mazāki piemēri.

Pirmais solis- atrast problēmu vai noskaidrot mērķauditorijas vajadzību un tad klauvēt pie zinošu cilvēku durvīm, kuru darbs būs, izmantojot savas zināšanas par digitālo vidi, radīt rīku. Rīks var būt FB un/vai Draugiem aplikācija, mobilā aplikācija vai mikrolapa. Varbūt blogs. Varbūt jūtjūb kanāls. Varbūt fotostūris veikalā. Mediju atradīs, galvenais ir nenovirzīties no mērķa.

Es personīgi pēdējā laikā ļoti redzu potenciālu viedtālruņos. Jā, tie nav visiem un kādu laiku vēl nebūs. Bet benefits, ko ar tiem var iegūt, var būt pārsteidzošs. Papildus tam, kas jau šur tur tiek veidots, galvā top nākamās idejas.

***